Osnovano Udruženje profesionalnih automobilskih medija

Automobilsko novinarstvo u Srbiji ima dugu tradiciju i brojna značajna imena koja su dugo gradila temelje za razvoj ove specifične oblasti novinarstva. Uz to, srpsko automobilsko novinarstvo bilo je predvodnik i u novim idejama, obrazovanju i selekciji mladih novinara, kao i širenju medija sa tradicionalnih štampanih, najpre na radio i TV kanale, potom i na internet platforme. Kraj prethodnog i početak ovog veka označio je i transformaciju vlasništva iz državnih ruku u inicijativu privatnih izdavača i medija, što je donelo i brz rast broja redakcija u ovoj oblasti.

Kriza novinarstva i profesionalnih standarda nije, međutim, zaobišla ni brojne novinarske redakcije, potvrđujući pravilo da kvantitet ne donosi uvek i očekivani napredak. Ako se tome dodaju i hronični ekonomski problemi, besparica, kao i relativno malo tržište, potreba da se vratimo izvornim pravilima profesije postaje jasnija.

Posle nekoliko meseci razgovora i analize stanja u automobilskom novinarstvu, pet specijalizovanih medija donelo je odluku da osnuje Udruženje profesionalnih automobilskih medija (UPAM) sa ciljem da podigne kvalitet svog rada, pomogne obrazovanje i usavršavanje svojih timova i povrati poljuljani kredibilitet. Takođe, ne manje značajno, jeste i potreba da se čitaocima i gledaocima ponudi još kvalitetniji i raznovrsniji sadržaj. Nova vremena donose i nove tehnologije, što će biti još jedan izazov: ekologija i „zelena“ tehnologija, unapređeni bezbednosni sistemi, razvoj i primena softvera u automobilskoj industriji, još napredniji motori – sve su to teme i oblasti koje će tražiti novinare sa sve većim znanjima.

Osnivački sastanak UPAM-a

Osnivači UPAM-a su firme koje imaju nekoliko štampanih izdanja, TV emisija, internet portala, ali i brojne prateće mogućnosti koji omogućavaju pripremu i emitovanje brojnih sadržaja, prilagođenih različitim medijima, i, naravno, velikom delu publike. UPAM su osnovali i njeni prvi članovi su: SAT Media Group, Pole Position („Top Speed“), Vrele Gume Media, Auto Magazin Group („Auto magazin“) i Mobil Public. Svakako, vrata ovog udruženja biće otvorena i za druge automobilske medije koji budu zainteresovane za pristupanje (detalje o programu UPAM-a pročitajte u okviru).

Udruženje profesionalnih automobilskih medija biće otvoreno za saradnju ne samo sa kolegama, već i sa uvoznicima i prodavcima automobila, transportnih vozila, motocikala, prateće opreme. Naravno, UPAM će pokušati da, u okviru svojih mogućnosti, unapredi i skrene pažnju na značaj bezbednosti u saobraćaju, svest o značaju odgovornog odnosa prema prirodi, značaju alternativnih vidova saobraćaja i tako dalje.

Ukratko, cilj i želja osnivača jeste da svoje medije unaprede, a čitaocima i gledaocima ponude bolje sadržaje.

Komentari


Komentariši