Zastava 101 mediteran se vratila!

Na internetu su se pojavile fotografije rendera koji je napravio Mihael Merkler iz Gostivara u Makedoniji. Čovek je industrijski dizajner a želja mu je bila da napravi omaž jednom od automobila koji su obeležili kraj prošlog veka – Zastavi 101 mediteran.

auto magazin srbija zastava 10 mediteran yugo 311 mihael merkler render

Mnogi su pomislili da se radi o renderu Juga zbog toga što je Mihael na svojoj internet stranici naveo da se radi o modelu Yugo 311. To je, zapravo, bila komercijalna oznaka Zastave 101, odnosno Skale 55 sa troja vrata koja se prodavala u Velikoj Britaniji.

auto magazin srbija zastava 10 mediteran yugo 311 mihael merkler render

Trojka je, dakle, označavala broj vrata, kao što je oznaka Yugo 511 označavala da se radi o verziji sa petora vrata. Poslednja jedinica je govorila da se radi o verziji sa 1100 kubika, dok je, na primer oznaka Yugo 513 označavala verziju sa 1300 ccm.

auto magazin srbija zastava 10 mediteran yugo 311 mihael merkler render

Inače, “kupe” verzija keca je kod nas bila poznatija kao Mediteran, zbog toga što se često izvozio u mediteranske zemlje, sa sve zatamnjenim staklima koja nisu baš bila česta u to vreme, pogotovo ne na domaćim automobilima.

auto magazin srbija zastava 10 mediteran yugo 311 mihael merkler render

Sve u svemu, Mihael je svoju viziju “keca”, kako bi on izgledao danas, zamislio da bude u veličini Cryslera 300C, sa točkovima prečnika 20 inča i naravno, LED svetlima.

auto magazin srbija zastava 10 mediteran yugo 311 mihael merkler render

Nazvao ga je Yugo GT 5000, sa idejom da se pod haubom nalazi 5,0 V8 motor sa pogonom na sva četiri točka i osmostepenim automatskim menjačem.

auto magazin srbija zastava 10 mediteran yugo 311 mihael merkler render

Trebalo bi da ima oko 600 konja a da do stotke ubrzava za 2,8 sekundi, uz maksimalnu brzinu od preko 320 km/h.

auto magazin srbija zastava 10 mediteran yugo 311 mihael merkler render

Komentari


Komentariši